söndag 21 oktober 2007

ja du, vad ska man säga

ibland förstår jag verkligen inte hur folk tänker. hur folk som inte är nyliberala ändå plötsligt kan hålla liberala värden högre än sina vänner.

dubbelmoral är något annat som jag ständigt förvånas över - inklusive min egen. hur man kan klaga på en sak ena studen för att sedan göra lika dant i nästa.

mitt rum behöver städas (ser verkligen hemskt ut här plus att jag kom på att jag inte hade vattnat mina blommor på en vecka...), jag behöver leva mer snålt (vilket jag visste när jag först köpte en cykel för 1500kr och sedan en kamera för 1650kr) och jag borde sätta mig ner med uppsatsen, jobbsökande och mycket annat. Istället ska jag nu gå och ordna lite middag, se på en serie och sedan cykla bort till min syster och se på film.

varför lär man sig aldrig? varför sätter man inte stopp för sig själv när man är mitt inne i ett skeende som man vet att man borde göra annorlunda?

1 kommentar:

Shitpit sa...

Hey! Jag har tagit bort det.