torsdag 18 oktober 2007

ingen vip

Igår bestämde jag och föräldrarna oss för att ta vårt melodifestival-hets steget längre och köpa biljetter till deltävlingen i Gbg. Idag kl 09.00 skulle biljetterna släppas. Jag gick in på hemsidan 10 i 9 och blev placerad i en konstig kö, ringde till Ticnet plus Karlskronas turistbyrå men ingen av dem öppnade förrän precis klockan 9. Exakt 9 ringde jag därför till både två (med mobilen till hjälp) och kom till min häpnad fram till ticnet direkt. Till ännu större häpnad fick jag då (1 minut över 9) reda på att de enda biljetter vi kunde få var längst bort i från scenen på läktaren och med spridda platser (i och för sig så att vi satt i ett led bakom varandra, men ändå). Det här blev jag erbjuden för en nätt summa på 1 410 kr!!! Hela jäkla hallen kan omöjligen ha blivit så pass utsåld på en minut (så många telefonister har dem inte, och internet placerade ju folk i kö) så det måste vara dessa förbannade knösar som genom sina kontakter (läs pengar) kan ordna biljetter innan vi vanliga svenssons får en chans. Jag är förbannad!

Inga kommentarer: