lördag 1 september 2007

Edinburgh

Tillbax från Edinburgh nu och det var en riktigt lyckad liten tripp. Särskilt med tanke på att jag faktiskt dagarna innan jag åkte inte var det minsta på humör.

Edinburgh visade sig vara en mycket charmig stad med mycket att se och göra. Vi hittade snabbt en favorit pub som låg på samma gata som vårt hostel. Opium hette puben och hade en jukebox där man kunde välja mellan olika bra rocklåtar och dessutom jobbade en jättegullig diskplockare där som vi alla tre (jag, Karin och Sanna) föll för. Det fanns även många andra snyggingar och intressanta människor där... :)
Drinkarna kostade bara 1 pund styck (ca 14.50 kr) och ganska snart blev drinkköpen så ofta att bartendern bara log åt mig och frågade om jag var återställd sedan gårdagens drinkar.

Det blev inte mycket sovande men jag blev ändå aldrig så där riktigt trött förutom i fötterna. Vi gick bland annat till det mastodonta slottet som låg på en kulle med utsikt över hela staden:



Vi gick även till ett slags bild- och kameramuseum där Karin passade på att se på snuskbilder... :)



Vi åt god mat och drack billiga drinkar på restauranger:



Träffade gosiga skottar:



Samt matade ekorrar:



Imorgon är det tillbax till jobbet vilket jag inte ser det minsta framemot...

Inga kommentarer: