fredag 28 september 2007

sån otur

Har försökt komma underfull med ad som bör göras till tentan och vilken film jag ska analysera. När jag väl hade bestämt mig och tänkte ta fram filmen och se på så visade det sig att den var försvunnen! Alla andra filmer som den brukar ligga bland fanns där men inte den! Fick därför börja gå igenom alla de filmer som den inte skulle ligga med, men där fanns den inte heller så nu måste jag ordna den på nytt vilket tar tid. Dock är jag så inbiten på den här filmen nu att jag inte vill byta. Vet på ett ganska bra ungefär hur jag ska lägga upp det hela och till och med kunna använda mig av en teori i analysen. Mitt största problem kommer nog att bli att det trots allt finns rätt delade åsikter om filmen och uppgiften går ju ut på att bevisa sin egen tes och åsikter. Att filmens ämne sedan är så pass kontroversiellt gör ju inte saken bättre... Fördelen kan vara att jag inte tror att någon av lärarna ens kommer ha hört talas om filmen och därmed får lita på det jag skriver.

Imorgon blir det nervöst. Är bjuden på förfest hos några tjejer jag knappt känner. De verkar väldigt trevliga men ändå pirrigt när man aldrig träffat dem innan. Lyckades dock få Anna att följa med mig i någon timme (hon ska jobba morgonen efter).

Höll på att glömma pappas födelsedag trots att jag skrivit det med stora bokstäver på handen. Snacka om att jag är förvirrad och lite korkad ibland. :)

Ska försöka läsa klart den ena texten i kompendiet innan det är dags att sova några timmar.

På måndag är det dags för tingsrätten vilket jag redan bygger upp rejäl ångest för. De är så hemska dem jag sitter med där. Okej att modereter i allmänhet är dryga, men dessa två måste komma direkt ifrån djävulens kammare. Speciellt den gamle som gör allt för att trycka ner mig.

Inga kommentarer: