söndag 9 september 2007

Nu är jag arbetslös

Idag var sista dagen på jobbet, vad som åtminstone står att se i tebladen just nu. Skrev en lapp till bemanningsansvarige om att jag hoppas att hon fått mitt meddelande om att jag söker jobb i Lund, men att de fortfarande kan ringa mig om det krisar.

Kan inte precis säga att dagen var den perfekta avslutningen efter alla år jag har varit där, men den sista halvtimmen var åtminstone okej. När jag tog med mig mina arbetsskor till bilen och åkte därifrån kom dock vemodet. Ville gråta en skvätt, men kom fram till att jag inte hade tid. Åkte istället hem i illfart för att kolla vad som behövde inhandlas till mamma och pappas hemkomst.

Imorse när jag läste tidningen såg jag förresten en dödsannons för min farfar. Tur att Malin hunnit berätta för mig. Undra hur det annars hade känts att få reda på att han var död via en annons där det står att han är djupt saknad av min farmor, farbröder, faster, mamma och pappa samt barnbarnen (dvs. mig och malin)...

Har satt igång diskmaskinen och måste nu slänga i tvätten, damsuga, tvätta golvet och torka upp all skit på bordet och bänkarna. Ska även baka en äppelkaka till föräldrarna innan jag ska åka och hämta dem vid åtta-halv nio ikväll. Stressigt!

3 kommentarer:

Jexxie sa...

Hoppas att de hör av sig från lunds bemanning imorgon!!!

Anna sa...

hoppas att allt är bra med dig. med flera års erfranhet tror jag inte att det blir svårt för dig att hitta jobb i lund. jag håller tummarna för dig! :D
jag jobbar heltid i 3 v just nu med kundsupporten och är dötrött, annars hade jag hemskt gärna velat häng lite...
vi får höras längre fram.
kramar!

Anna sa...

och stavningen efter 8h arbetsdag suger dessutom ser jag...