söndag 16 september 2007

analys

Såg precis på Little miss sunshine. Såg den på bio när den kom och den är helt klart en av mina absolut favorit filmer! Så otroligt kul samtidigt som den tar upp en del allvarliga ämnen. Fantastiskt skådespel gör inte saken sämre. Borde fortsätta plugga in analysen av sjunde inseglet nu, men även om jag håller med Blackwell att hans analys av olika stildrag låter troligt så känns det som att jag på egen hand aldrig hade kunnat dra sådana slutsatser som att exempelvis en diagonal linje skulle stå för en obalans av harmoni. Jag är nog mer den som gillar att bara sitta och låta mig fångas av en film utan att lägga ner några större eftertankar vad för teknik eller stildrag det är som får mig att fångas upp.

nej, måste plugga nu för ikväll ska jag med jessica och prova på friskis och svettis trots att jag är ganska säker på att jag kommer avsky det. jag avskyr gympa, aerobics och allt däremellan. Men är dte gratis så är det och jag behöver verkligen börja röra på mig.

Inga kommentarer: