måndag 8 mars 2010

tillbaka till det förgångna

När jag gick på gymnasiet och första året på högskolan så var jag ofta extremt uppbokad. mina kompisar fick vänja sig med att boka in möten med mig minst två veckor i förtid även om det bara handlade om att träffas för att snacka lite skit. Tillslut kände jag dock hur det slet på mig att alltid vara igång med något eller vara på väg någonstans. Började därför tagga ner på allt som jag var aktiv inom. Under de följande åren var det i och för sig skönt att inte längre vara lika uppbokad, men samtidigt kände jag en saknad. Trots allt så gillar jag att ha mycket att göra. Att känna att jag gör något av mitt liv istället för att bara sitta hemma och glo på tv. På sistone har jag därför börjat tagga upp mitt schema igen. Idag blev det väldigt uppenbart då jag och min farbror skulle boka in en träff i veckan. Det gick inte att hitta en enda gemensam ledig kväll förens i näst-nästa vecka. Och det här är trots att jag knappt jobbar. Har även tänkt att jag ska anmäla mig till att börja skriva för Lundagård. :)

Inga kommentarer: