söndag 14 mars 2010

Melodifestivalen

så har man spenderat lite tid med familjen och sett på finalen av Melodifestivalen. Trots allt klagande på låtarna i år så tycker jag att det var en helt okej final. Tyckte att det var otroligt befriande att se Salem släppa loss ordentligt och njuta av sitt framträdande istället för att stelt se till att allt går som planerat.

Även om jag gillade Salem bäst så tyckte jag att det var kul att Anna vann. Var på tiden att någon yngre än 40 fick vinna. Vacker ballad var det också.

Sämst i finalen var Pernilla Wahlgren, Timoteij och Jessica. Ledsen men har djävulskt svårt för schlager och Bert Karlsson-musik.

Kvällens besvikelser får nog anses vara Darin och Jöback. Inte för att de var dåliga, men jag hade förväntat mig mycket mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lisa!
Ja det var kul att Anna vann verkligen, gillar den låten :-)
/Fia