torsdag 4 mars 2010

beröm sitter fint

Fick beröm idag för mitt och Oscars examinationsarbete i radio. Vet inte om det var för att läraren visste vilken ångest vi hade över det eller om han verkligen menade det. Hur som så kom han fram till oss och sa att han hade sparat vårt braiga reportage till efter rasten. Medan många fick en hel del de var tvungna att ändra på så behövde vi bara ändra på en mening i påan och det var egentligen inget som vår lärare hade reagerat på utan som de som opponerade på oss påtalade. Känner mig åtminstone väldigt nöjd med tanke på att radio var nog det jag mest fasade inför med den här utbildningen.

Ikväll ska jag agera förkläde till Josefin innan vi ska bege oss till speed dating. Imorgon har vi sedan en en föreläsning om grävande journalistik innan klassen och lärarna ska ut och ta några öl tillsammans. Efter det är det vidare till förfest hos tjejerna på Magistratsvägen. Tror dock inte att jag följer med ut då jag ska ut på lördag istället. Någon måtta får det vara.

Har förresten blivit av med min kamera. Väldigt bittert, men får se det som ett tecken på att alkohol på vardagar inte alltid är en så bra idé.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haj Lisa!
Jobbigt me kameran ju. Taskigt!
/Fia