lördag 20 mars 2010

Ibland är Lund farligare än Malmö

Har spenderat kvällen hos en vän i Malmö och när jag gick till bussen på väg hem så klagade jag lite på otryggheten med staden. Allt var dock lugnt i kväll och även på tåget var det en ganska avslappnad stämning. Efter 10 minuters väntan i Lund hoppar jag sedan på bussen mot vildanden och vi hinner inte köra mer än några hundra meter innan bussen tvärbromsar. Jag satt ganska långt fram och kunde därför se att precis framför oss står en bil på vår sida av vägen och också har tvärbromsat. Efter kanske en halv minut rusar den andra bilen sin motor och skyndar att köra förbi oss. Då ser jag att den är totalkvaddad fram till och att framför oss står en annan bil med skador. Som vi på bussen kunde tolka det hela så måste den bilen som körde ifrån oss ha kört på den andra bilen och var i färd med att smita när den höll på att köra på oss. Sedan fullbordade den smitningen. Efter en lite stund i chockade diskussioner beslutar vår busschaufför sig för att köra vidare då vi trots allt kommit undan utan några skador och de i den andra påkörda bilen var flera stycken och verkade ha klarat sig utan några skador. Egentligen borde vi nog ha stannat tills polisen kom...

2 kommentarer:

Jexxie sa...

läskigt värre. hatar de som smiter. man får fan ta sitt ansvar

Lojsie sa...

ja, troligtvis var föraren påverkad eller nåt för ingen kör frivilligt iväg med de stora skadorna som var på bilen. hela fronten stod rakt upp