lördag 6 mars 2010

Bitterhet och Saknad

Har tagit det välbehövligt lugnt idag. Nu ska jag dock börja tagga upp lite då jag ska ut i Malmö ikväll. Då det var iskallt igår när jag gick emellan busshållplatser i väntan på att bussen skulle komma så har jag kommit fram till att jag ska köra på praktisk klädsel, dvs jeans och en varm tröja över ett snyggt partylinne. Blir nog dock convers även om det innebär ihjälfrysning av fötterna. Nu fick jag dock reda på att jag får skjuts från centralen i malmö så där slipper jag lite av kylen. Värst kommer det i och för sig nog bli när jag ska hem och jag som vanligt kommer ha missat sista nattbussen i Lund. Fast jag undrar om jag inte redan nu borde erkänna för mig själv att det kommer att bli taxi. Väldigt sällan som jag kan stå emot den frestelsen när det är iskallt ute och linserna klibbar i ögonen för att jag har somnat på bussen till Lund.

Efter några timmars sovande bär det sedan iväg till Hallands nation imorgon för brunch. Kommer troligen vara lagom död, men jag ämnar sedan att sova resterande dag tills det på kvällen är dags att åter åka till Malmö för att se på Oscarsgalan.

Har kollat runt på en del digitalkameror, men blir arg över att jag förlorade den jag hade och som var så bra. Är även jobbigt att välja ut en ny kamera då jag naturligtvis vill ha den bästa till ett rimligt pris. Lutar åt att det åter blir en Panasonic, men ska kolla vidare. Ska även gå inom Vildandspuben igen för att se om de fortfarande inte vill kännas vid något upphittande av en kamera. Jag är 95% säker på att jag glömde den där och med tanke på att vi gick bara 30 min innan de stängde så borde ingen obehörig ha hunnit hitta och ta den. Med andra ord borde personalen ha hittat den när de ställde i ordning fåtöljerna vid stängning.

Inga kommentarer: