onsdag 24 mars 2010

Bo på en turistort

Sitter och väntar på att tiden ska gå så att Karin kommer hit och festandet kan börja.

Har precis pratat med en av mina gamla Dunnes-vänner från Italien. Kan inte fatta att han bor på Sardinien. För mig är det en turistö och känns därför smått overkligt att ha vänner som faktiskt bor där året om.

Känner mig lite trött och hängig så borde kanske börja piffa till mig lite så att man piggnar till. Hm, måste besluta om jag ska köra på linser eller glasögon, lockigt eller plattat hår?

Imorgon ska jag till Krstd på teater med min kära moder. Ska bli Tangoliv av Malmö Opera. Kan nog bli bra.

Har för första gången lyckats låna alla böckerna till en delkurs. I och för sig är det bara tre stycken vi har, men jag var väldigt sent ute så känns skönt att jag lyckades få tag på dem. Ska bara se till att läsa dem också...
Första dagen i statsvetenskapen fick vi förresten ett prov som kändes förödmjukande svårt (särskilt med tanke på att jag har pluggat ett år statsvetenskap) idag fick vi dock tillbaka dem och det hade ändå gått ganska bra för mig. Helt lost är man inte, bara lite.

Har de senaste dagarna sett två olika filmer på bio. En enda man (A single man) och I love you Phillip Morris. Både två var bra, men väldigt väldigt olika varandra. Den första är ett drama som skildrar djupa ämnen som död, saknad och självmordstankar medan den andra är en...eh... komedi med dramainslag... Jim Carrey och Ewan McGregor i huvudrollerna. Carrey lyckas hålls sig någorlunda på mattan så att han inte blir allt för överdriven och McGregor är strålande.

Inga kommentarer: