torsdag 28 februari 2008

Kräver mycket

Det brukar i och för sig kännas som att jag blir sämre och sämre med att ta tag i skolarbetet, men den här gången lyckas jag inte ens få in tentan i tid. Det är meningen att den ska vara innne imorgon kl 12, men då jag inte ens har börjat skriva på den 10 sidor långa texten så är det en omöjlighet. Läget ser inte mycket mer positivt ut för mina vänner då både Karin och Pontus siktar på att lämna in tentan 1 vecka försent och Jessica gör som mig och siktar på måndag i nästa vecka. Drar vi ner varandra i skiten?

Nåja, nu har jag läst lite åtminstone tänkte försöka börja skriva på uppgiften. Det kommer nog inte bli så bra, men jag känner mig bara likgiltig till det hela. Vill få in tentan och sen gå vidare. Ska faktiskt bli skönt att inte plugga till hösten. Tror jag behöver en paus. Australien ska dessutom bli jättekul!

Isaac, min familjs lilla valp, tar mycket energi och tålamod. Ibland får jag tvinga mig själv att inte tappa humöret när han envisas att kissa inomhus trots att han precis varit ute och liknande. Mestadels är han dock helt underbar och vi har märkt hur han börjat få en rödare nyans på pälsen (som sin mamma) och många Husky-ägare menar att de rödhåriga är de mest bångstyriga (mest egen vilja) av rasens hundar. Vi får väl se hur det kommer gå. Ibland tänker jag att han aldrig kommer få någon lydnad i sig, men sen påminner pappa mig om att Theia också var enormt bångstyrig och jobbig som valp och hon blev ju den mest fantastiska hund man kan tänka sig!

Var inne i stan (Kristianstad) idag med min externa hårddisk som var död. Var lite rädd för vad de skulle säga, men de var verkligen helt fantastiska (Go JME Data!) och lät mig få en den nyaste modellen de hade inne i affären (min modell fanns inte längre) utan minsta krångel.

Nej, nu måste jag börja skriva på tentan!

1 kommentar:

Jexxie sa...

vad bra med hårddisken!