fredag 15 februari 2008

Se tillbaka

Har lyckats komma över de sånger som var med i förra veckans deltävling av melodifestivalen. Är kul att kunna lyssna på dem i lugn och ro. När man dessutom hör dem flera gånger och utan scenframträdandet (det är dock de sånginsatser som gjordes under själva deltävlingen) så lägger man mer märket till vilka som egentligen sjunger bra och vilka låtar som sätter sig i huvudet. Det första jag lade märket till är att Velvet vid flera tillfällen får en väldigt ansträngd röst och avslöjar att hon inte är någon vidare live-sångerska. Några som jag däremot tycker blir lite bättre när man lyssnar på deras låt är Puddles och E-Type. En annan sak som slår mig är att inspelningen av Amy Diamonds framträdande i Gbg lika gärna hade kunnat vara från en studioinspelad singel.

Om en och en halv timme kan man börja lyssna på de sånger som ska vara med i veckans deltävling. Jag återkommer imorgon med en redogörelse för vad jag tycker.

Inga kommentarer: