onsdag 20 februari 2008

Bojkotta överraskningar!

Jag och Karin har ett bra tag nu försökt organisera en överraskningsfest till Jessica för att hon fyllt år, men hela tiden har det varit något som gjort att vi fått ställa in. Bl.a. blev Karin sjuk, sedan var jag tvungen att vara hemma med valpen och nu har nästan alla vara gemensamma vänner tentavecka medan vi själva kommer ha våran nästa vecka. Pontus är dessutom sjuk och kommer troligen förbli det i ett par veckor då han har fått den s.k. kyss-sjukan. För att det inte skulle gå allt för lång tid ifrån att Jessica faktiskt fyllde år valde vi därför att ta ett mindre firande ikväll. Både jag och Karin skulle baka och sedan skulle vi överraska J ikväll när vi planerat ha filmkväll. För någon timme sedan, när jag hade bakat hela dagen och höll på att städa inför kvällen, fick jag ett meddelande från Jessica där hon meddelade att hon skulle vara i Genarp ikväll! PANIK!!! Sprang upp till Karin som också hade fått meddelandet och vi hade krismöte. Jag hade inte plats i frysen till muffinsen och imorgon kan jag inte vara uppe så sent då jag ska upp tidigt på fredagen för att jobba. Vi kom fram till att vi var tvugna att avslöja våra planer för Jessica och försöka få henne att komma till Lund. Som tur var gick hon med på det, men nu blev ju hela överraskningsmomentet förstört!

Ifortsättningen ska jag bojkotta överraskningar, det fungerar ju ändå inte!

Inga kommentarer: