fredag 15 februari 2008

En ny familjemedlem

igår kväll (läs: onsdags kväll) hämtade jag och föräldrarna vår nya familjemedlem Isaac, en 9 veckor gammal Siberian Husky. Han var lite nervös i bilen och gnällde men blev sedan trött och somnade tätt bredvid mig. Idag jobbade både mamma och pappa så jag fick ta hand om honom vilket var kul, men samtidigt väldigt krävande. Vet inte hur många gånger jag sprungit in och ut med honom för att han skulle få kissa. Något annat som är jobbigt är att han har fått mig att börja tänka väldigt mycket på Theia, vår älskade hund som hastigt gick bort i våras. Även om Isaac är en helt annan hund kan jag inte låta bli att jämföra honom med Theia och då känna enorm saknad. Inte blir det bättre av att både mamma och pappa går runt och kallar honom för "henne" och därmed skapar en känsla av att han är där för att ersätta Theia, något han aldrig kan göra.

Men för att återgå till Isaac så är han en riktig liten varg. Han springer runt och vill bita i allt i från sin säng, skor och våra händer och armar. Naturligtvis inte på ett elakt vis, utan på det vanliga valpiga viset. Han har dessutom redan lärt sig vad han heter och är jätteduktig att komma när man kallar på honom. Han älskar även vatten vilket resulterar i att ett av hans största nöjen är att stänka ut massvis av vatten från sin skål ut på golvet.

1 kommentar:

Jexxie sa...

jag får ont i magen så söt som han är