lördag 23 februari 2008

Fest i korridoren



Igår skulle det bli stor fest i korridoren. Jag var till en början inte särskilt på, men med lite sprit i kroppen ändrades min inställning. Vi gick ifrån rum till rum och smakade olika drinkar. Favoriterna var gin med fanta, mitt rödvin och barcardi melon med sprite. De mindre goda var konjak och någon mystisk rödblandning som David bjöd på. Snart var alla ganska alkholiserade och då började skvallrandet. Då jag inte är så social och aktiv i min korridor hade jag totalt missat vem som hade legat med vem och det var speciellt en person som det pratades om hela natten. Två stycken som skulle vara med i festligheterna gick förresten och lade sig innan klockan hunnit bli midnatt och en tredje fick kuta till toaletten för att göra mindre trevliga saker. Ett par timmar senare hade ytterligare en person somnat på sitt toalettgolv och jag beslöt mig att nu fick det vara nog. Tror att klockan var halv två halv tre när jag gick och lade mig i min sköna säng. Då hade jag gett ut mitt telefonnummer till nån jag inte kände och jag hade lyckats få rödvin på två olika ombyten. Tycker nog ändå att kvällen var ganska lyckad och det var kul att prata med en del som jag inte har pratat så mycket med.

Kom just ihåg hur en kille flera gånger under kvällen sa att han kände sig bögig, men lite senare var det han som hade försvunnit med en tjej från första våningen. Kände sig kanske tvungen att bevisa något?



Emma vägrade låta Andreas sova och hon drog även in oss andra i hans rum, ink två killar som ingen kände.


När folket börjat skingra sig åt olika håll var vi en tapper skara som satt oss ner på golvet i korridoren och funderade vart vi nu skulle ta vägen. Lize's syster provade om det kunde finnas något roligt bakom en stängd dörr

Inga kommentarer: