tisdag 12 februari 2008

Vem är du, vem är jag?

En sten föll från mitt hjärta nyss, eller blev jag för poetisk nu? Hade ju sedan tidigare ringt SAP-Krstds ombudsman om att jag ville avsäga mig mitt uppdrag som nämndeman i tingsrätten. Tyvärr svarade han inte så jag talade bara in ett meddelande och sedan hann varken han eller jag att ta kontakt igen innan han slutade sitt uppdrag. Då det inte anställdes någon nu ombudsman visste jag inte vem jag skulle vända mig till, men idag lyckades jag äntligen komma i kontak med någon som sa exakt hur jag skulle gå tillväga. Ska göra det på fredag. Ska bli så otroligt skönt att bli av med den bördan.

Jag håller på att se Away from her som är oscarsnominerad för bästa kvinnliga hvudroll. En deprimerande och realistisk film som gör att man själv börjar fundera över sin plats i tillvaron och vad man egentligen gör av sitt liv.

Inga kommentarer: