söndag 6 januari 2008

nattliga promenader

Idag gjorde det jag har väntat på att jag skulle göra enda sedan jag flyttade in, jag låste mig själv ute! Hade gjort iordning min frukost i köket och med tallriken och koppen i högst hugg skulle jag ut och hämta tidningen. I vanliga fall brukar jag stå med ena foten emellan dörren (som låses automatiskt när den stängs), men idag var jag för trött för att tänka för först när jag hör hur dörren slår igen bakom mig inser jag att hela jag står på andra sidan dörren och utan nycklar! Klockan var närmre 12 men jag hade inte sett till nån i min korridor som kunde öppna åt mig så tillslut tog jag en chansning och ringde på ringklockan till Felix rum. Efter ett tag kommer han ut i sin rosa morgonrock och öppnar åt mig som står där med min frukost och tidning i högst hugg. Visade sig att jag hade väkt honom när jag ringde på!

Efter jag ätit upp frukosten till ett avsnitt av Jericho (som inte alls är en så bra serie som alla säger att den ska vara) lovade jag mig själv att ta tag i skrivandet för att kunna vara med på Twin Peaks ikväll. Istället började jag dock göra allt annat på internet, bl.a. kollade jag mailen där fått en förfrågan ifrån Peace and Love-festivalen om jag även i år vill vara funktionär på festivalen. Både Magda och Karin har sagt sig vara intresserade av att följa med och vara funktionärer men antagligen kommer det bli som vanligt när flera stycken vill, att ingen av dem tillslut kommer följa med mig. Aja, jag håller tummarna är det fårstår vilken rolig grej det här är och tar sig tid och råd med att åka.

Igår kom det snö till Lund. Jag och Jessica bestämma oss därför för att gå en nattligpromenad. Var mysigt och efter att ha suttit instängd på sitt rum hela dagen var det skönt att få komma ut lite. Idag är det grått och några plusgrader så snön är på väg att försvinna.

Nej, nu har klockan nästan lyckats bli två utan att jag börjat skriva. Fy Lisa!

Inga kommentarer: