tisdag 8 januari 2008

dessa ständiga konflikter

de flesta människor har känslor, de flesta människor försöker även dölja de känslor som de skäms för eller vet att andra skulle ta illa vid sig av. Ibland går det dock inte att hålla igen, det blir för mycket. Speciellt är det länslor som leder till konflikter som är det stora problemet. Ingen vill egentligen ha en konflikt, men samtidigt kan vi alla ta illa vid oss av olika saker och plötsligt blir det en jättestor konflikt. Det kan vara att folk känner sig utanför eller att de omsvärmas allt för mycket.

jag har enda sedan jag var lite varit väldigt svartsjuk av mig. nej, inte för att andra tjejer vill vara med mina killar. min svartsjuka gäller kompisar. när en av mina kompisar börjar umgås lite mer med någon annan fälls direkt mina taggar ut. jag försöker fila ner dem för att jag vet att det egentligen är taggar jag inte har rätt att fälla ut och att det är taggar som kommer göra en struntsak till att helt plötsligt vara en jättestor sak.

men hur gör man då när man kämpar för att fila ner taggarna, men upptäcker att även andra har taggar ute av samma anledning? plötsligt är man två eller flera som håller med varandra och då minskar energin till att fila ner taggarna trots att man vet att man borde fila på så att ens taggar inte skadar någon eller till och med sig själv...

<<<<<<<<

Idag skulle jag bli klar med min uppsats. Tänkte skriva två sidor innan gympan och de sista två efteråt. Jag fick en sida gjord innan gympan och efter gympan följde jag med jessica hem och färgade hennes hår. Blev lyckat resultat men nu är klockan redan 22.45 och jag måste gå igenom det jag har skrivit, försöka skriva till lite i analysen och sedan skriva hela slutdiskussionen!

De ringde från jobbet idag. Mitt nya jobb alltså. Fick två bredvidgångar på torsdag och fredag (därför extra krav på att få uppsatsen klar!) och sedan ska jag jobba på måndag samtidigt som jessica! Ska bli jättekul!

Inga kommentarer: