torsdag 31 januari 2008

Den försvunna bilden

Upptäckte något mystiskt ikväll. Efter att ha sett på två filmer klev jag ut i det tomma köket lite efter tolv. Jag skulle poppa popcorn till den tredjefilmen Stardust och medan jag väntade på dem att bli klara gick jag runt i det ödsliga rummet. Min blick fastnade på ena väggen där någon har hängt upp foton på alla som bor i korridoren, ink två foton på mig. Det ena fotot var på mig tillsammans med de andra som bor här medan jag var helt själv på det andra fotot. Då upptäckte jag att där fotot på bara mig skulle ha suttit var nu en vit fläck. Klibbet satt kvar och alla andra foton satt kvar, men just det fotot var borta. Först tänkte jag att det nog bara hade trillat ner men efter att ha kolla under soffan och runt om på golvet plus att åtminstone alla andra foton satt rejält fast så kom jag fram till att så nog inte var fallet. Då återstår istället två andra teser. Antingen har någon medvetet tagit bort fotot för att det var ett hemskt fotot (den här någon är dock inte jag själv) eller så har någon tagit fotot för att de själva ville ha det. Hm... inget av det låter vidare troligt men jag kan inte komma på någon annan förklaring. Kanske ska någon börja göra voodo mot mig eller så får jag kanske snart ett dussin döda rosor på posten... (har jag sett på för många skräckisar?)

Hur det än ligger till är det mysko att just fotot som föreställer enbart mig är försvunnet medan alla andra foton sitter som fastlimmade mot väggen...

Inga kommentarer: