fredag 25 januari 2008

komplicerad tillvaro

det känns som att allt är sa komplicerat i min tillvaro just nu. Det blev konstigheter med min c-uppsats men jag är helt ok med det slutgiltiga. Däremot gav det mig ångest över att skriva d-uppsats. En ångest som inte blev bättre av att både lärarna stirrade på mig som om jag vore galen när jag försökte beskriva det ämne jag hade tänkt skriva om. Blev sedan tilldelad den handledare som jag hade på b-uppsatsen och som jag inte kände något större stöd ifrån. Måste försöka komma på något helt nytt ämne och det enda intressanta jag egentligen kan komma på har med queer-teori att göra och då jag skrev om genusteori i min b-uppsats och kände att det var just det som min handledare var speciellt skeptisk mot, tror jag inte att det är någon bra idé att använda en liknande teori i d-uppsatsen... så nu sitter jag här och har inget ämne och känner mig inte särskilt starkt i tanken på att JAG skulle klara av att skriva en d-uppsats. funderar på allvar att skippa hela uppsatsbiten. kan ju nöja mig med att ta de två andra delkurserna och göra uppsatsen en annan gång. får se hur jag gör.

något annat som jag känner som komplicerat just nu är mina politiska uppdrag som jag inte känner att jag sköter så bra. ombudsmannen ringde inte tillbaka om att jag ville sluta som nämndeman och idag slutar han på sin post så nu vet jag inte vem jag ska vända mig till.

den här terminen ska jag försöka klara mig utan csn och måste därför försöka komma upp med 7000 kr per månad på egen hand. har sparat från förra terminen och har därför ett konto som jag betalar ut 3500 kr till mig själv varje månad, men då har jag fortfarande 3500 kr kvar att ordna på annat vis för att kunna överleva. den här månaden gick det ihop sig tack vare någon extra summa jag fick för att det var slutet av året, men är orolig för nästa månad. har jobbat så mycket jag känner att jag har kunnat men ändå tror jag inte att jag kommer kunna komma upp i 3500 kr. Om jag har räknat rätt kommer jag att komma upp i ca 2700 kr efter skatt. Sedan får jag nog visserligen lite pengar från nämnden men vet inte hur det ska gå ihop sig kommande månader när jag dessutom måste vara hemma en hel del för att ta hand om valpen. mamma och pappa har lovat att betala de extra transportkostnaderna, men det är ju även tid som försvinner där jag kunde ha arbetet för att få de nödvändiga överlevnadspengarna...

Påtal om pengar hade jag två felaktiga räkningar som jag fick ringa och klaga på idag. Den ena var ellos som försökte ta betalt för en försäkring jag hade blivit lovad att få gratis i två månader. Den andra var telenor som efter att ha försökt lura mig på två gratis månader och sedan gått med på att "kompromissa" och "ge" mig en månad istället, nu försökte ta betalt för halva den gratis månaden. Först försökte killen jag pratade med låta som en falsk robin hood och sa att de hade räknat fel och att jag egentligen skulle ha betalt mer, men att det var inget de tänkte ändra nu. När jag då påpekade att jag skulle ha fått månaden helt gratis läste han igenom papperna en gång till och insåg det vilket resulterade i att jag fick tillåtelse att skrota räkningen.

Är så jäkla trött på allt krångel! Jag behöver semester!!!!!!

1 kommentar:

Jexxie sa...

semester hade varit skönt