tisdag 15 januari 2008

en lång dag, en lång vecka

Efter uppsatsen väl blev klar blev det ändå ingen vila för mig. hela helgen var fullbokad av politiska uppdrag och pliktskylldiga besök hos barndomsvänner. Under torsdagen och fredagen hade gått bredvid på jobbet och igår (måndag) jobbade jag för först gången på allvar på det nya stället. Jobbade med jessica vilket var väldigttrevligt. Sedan ringde de mig och frågade om jag inte kunde jobba idag också fast på den avdelning som har Vinterkräksjukan. Såg inte precis fram emot det men behövde pengarna så imorse bar det iväg dit. Under förmiddagen kommer chefen och undrar om jag inte kunde byta min A-tur (7-16) till en delad tur istället. Dum som jag var gick jag med på det och plötsligt skulle jag jobba hela jäkla dagen. Hade i och för sig ledigt mellan 12-16, men då bussen tog sin lilla tid blev det inte särskilt mycket tid hemma. Den lilla jag hade spenderade jag i sängen då jag var helt död. På väg hem från jobbet träffade jag på Johanna på bussen så det blev lite kaffe och snack hos henne vilket verkligen kunde behövas efter den senaste stress-tiden.

Imorgon är jag ledig, men måste läsa igenom uppsatserna plus att jag ska träffa min syster för fika eller nåt. Hade verkligen velat ha en dag där jag bara sitter hemma och gör ingenting vettigt.

Nu ska jag åtminstone göra sockerfri chokladmjölk och se ett avsnitt ut en ny favoritserie "Californication", David Duchovnys fantastiska comeback!
När det gäller film är det främst två filmer jag vill se Gud Van Sant's "Paranoid Park" som verkar intressant och jag brukar gilla hans filmer om man bortser från hans nyinspelning av psycho...

En annan film som jag längtar efter att den ska gå på bio i sverige är Tim Burtons nya Sweeney Todd med Johnny Depp i huvudrollen. Så jäkla ball med en skräckmusikal!

Nu har jag ett antal timmars väntan på att se om jag lyckats klara mig från sjukdomar eller om jag plötsligt måste spy och skita på mig samtidigt. Ett alternativ är också Lunginflammation som de också hade problem att de hade en luftburen variant av på boendet... Kan man få både samtidigt? Då är ni alla välkomna på begravningen! Jag vill inte ha någon kristenmusik utan någon som jag faktiskt själv skulle ha kunnat lyssna på.

Mvh Lisa

1 kommentar:

Larry Lindbaum sa...

"Californication" kickar assss!