lördag 28 november 2009

Akut behov av en frys!

Äntligen tillbaka i Lund. Då mamma hade kört mig passade vi på att åka inom City Gross och storhandla så att jag har mat till ett år framåt. Uppe i lägenheten möttes jag då naturligtvis av ett kylskåp som frusit igen och frys (den stora) som slutat fungera och nu stinker mögel. Kylskåpet kunde jag få att fungera någorlunda genom att hacka is, men frysen verkar vara helt död. Så nu sitter jag alltså fast med massa kött som behöver frysas, men ingen frys att frysa det i. Den lilla som ingår i kylskåpet är redan proppfullt. Ingen som har billig frys till salu? Eller som har lite plats i sin egen frys till utlåns tills jag lyckats få tag på en ny frys?

Utöver dessa tekniska bitar så stinker det även på toaletten så gissar att avloppen inte är allt för glada över att ha blivit övergivna i över en månad. Min lägenhet ser dessutom ut som ett bombnedslag då jag lämnade den i stressat tillstånd och i tron att jag skulle vara tillbaka efter några dagar...

Inga kommentarer: