tisdag 17 november 2009

Inga mer sprutor!

Inför min GBP-op skulle man kvällen innan ta en spruta med blodförtunnande medel. De här sprutorna skulle man sedan fortsätta ta de nio kommande dagarna efter operationen. Pga mina extra operationer och att både min mormor och hennes mor dog av blodpropp så har jag dock blivit tvingad att ta dessa sprutor i över en månads tid. Igår tog jag dock sista sprutan och snacka om att det är skönt att slippa. Att sticka in en lång nål i magen och sedan spruta in en vätska som svider flera minuter efteråt, är inte kul!

Nu ska jag istället börja med min nästa fas av medicinska intag: vitaminer och extra tillskott. Ska ta både en tablett som innehåller en salig blandning plus en tablett med vitamin D12. Vid mens ska även jättestora järntabletter intas två gånger per dag. Ska även ta kalktabletter som löses upp i vatten och troligen smakar skit. Det är dock viktigt att kalken och järnet inte tas samtidigt då dessa inte gillar varandra.

Imorgon ska jag till Lund på en snabbvisit. Det ska vara tentagenomgång så jag ska ta mig dit och även passa på att åka inom lägenheten för att kolla att den finns kvar. Sedan blir det dock tillbaka till Åhus igen. Kommer troligen stanna i Åhus till slutet av månaden. Sedan måste jag försöka återgå till mitt normala liv igen.

Inga kommentarer: