söndag 15 november 2009

Magknip som ställer till det

Imorgon gäller det, ska jag lyckas bli utskriven från sjukhuset efter att ha varit inskriven där i idag exakt en månad! Hoppas verkligen det, men samtidigt har jag haft en hel del problem med magknip under de här dagarna jag har varit hemma. Oftast är det så att jag står ut, men ibland, speciellt när jag dricker vatten, gör det något enormt ont. Lite orolig över vad det kan vara. Senaste röntgenbilden över magen visade att allt såg bra ut så jag hoppas att inget har förändrats. Hoppas då mer på att det är antibiotikan jag äter som fräter lite på magen. Men samtidigt ser jag till att ta den med yoghurt just för att den inte ska drabba magen så mycket. Tycker även att det är konstigt att det är vid vatten som jag får mest ont. Borde ju vara när jag äter. Vatten borde ju smärtfritt kunna rinna förbi det mesta...

Jag ska äta minst 6 mål mat om dagen (varav 2st lagade mål) och med hjälp av noggrann planering har jag lyckats ganska bra. Sämre har det dock gått med vätskan. Både pga av att det inte finns tid till att dricka mer, men även pga den nämnda magknipen.

Inga kommentarer: