tisdag 1 december 2009

Yey

Så var man 2 600kr fattigare. Fick köpa en helt ny frys då det inte fanns några lämpliga begagnade. Men nu ska den åtminstone hålla. Var ett jäkla jobb att få bort den gamla frysen och sen få upp den nya. Mina krafter är fortfarande inte helt 100 och att då släpa på stora, klumpiga frysar...

Var tillbaka i skolan för första gången efter sjukan igår. Kändes bra även om det är lite mysko med klassen då jag försvann innan man riktigt lärt känna någon och nu känner alla andra varandra redan. Tur att man har Pontus och Karin då.

Har nu bara två kilo kvar till mitt första delmål i viktnedgången. Känns otroligt bra. Igår vågade jag dessutom prova hela 3 msk lättglass och jag fick ingen dumpning! (dumpning: när en viktopererad äter för söta eller för feta saker alt. äter för snabbt eller för mycket så kan den drabbas av dumpning vilket kan vara kallsvettningar, hjärtklappningar, smärta, illamående m.m.).

Jag är absolut ingen husmor, men hade faktiskt tänkt ta och göra lite julköttbullar när jag har tid över. Naturligtvis på max 10% färs och med mjölk istället för grädde. :)

Inga kommentarer: