onsdag 24 juni 2009

Arbetsdagarna blir bara värre och värre

Idag skulle jag från början ha varit ledig, sedan skulle jag ha jobbat kväll med Jessica, men slutligen fick jag jobba dag för att det annars inte skulle finnas någon som kunde ge insulin på kvällen.

Det var en riktigt jobbig dag att ta sig igenom. egentligen flöt morgonarbetet på ganska bra, men det kändes ändå tungt att jag blev bitter på en del av de jag arbetade med. Inte blev det bättre vid middag då alla plötsligt var borta och jag fick sköta allt själv - på både sidorna! (Ok, lite hjälpt hade jag fr anna-lena i köket). Min bitterhet blev inte precis bättre. Inte blev det heller bättre när jag plötsligt får reda på att det i sista sekund ändrats så att jag faktiskt hade kunnat jobba kväll med jessica!

När jag tillslut får lov att gå hem (efter att ha tagit hand om nästan all middags och kaffedisk - på både sidorna igen helt ensam) så tänkte jag lyxa till det och ta bussen istället för att cykla. Men då upptäcker jag att jag inte har fått med mig mitt sommarkort så det blir bara till att stånka hem med uppförsbacke och stekande sol.

Imorgon ska jag äntligen jobba kväll, men då kommer inte Jessica jobba i huvudtaget så blir tufft att överleva. Sedan är jag dock ledig i tre dagar så får tänka på det.

1 kommentar:

Jexxie sa...

jag tänker på dig imorgon! ha så trevligt i helgen. ses på måndag