söndag 2 mars 2008

SVT - Den patriarkala kanalen

Igår var det melodifestivalen igen. Vad jag tyckte om de olika sångerna kan ni läsa på: www.metrobloggen.se/lojsie

Skulle ha skrivit på tentan igår, men innan melodifestivalen försökte jag gå igenom det lilla jag har läst i litteraturen och sen efter melodifestivalen satte mina föräldrar på Morden i Midsomer som jag ville se. Efter den var jag så död att det blev sängen nästa. Imorse väcktes jag av pappa och isaac som lekte högljutt. Sen var det Vasaloppet som är tradition att se på i min familj. Mamma hade gjort i ordning blåbärssoppa och glassen stod framme. Gott, men efteråt blev jag trött igen. Låg sedan och halvslumrade i soffan, men följde faktiskt loppet ganska bra. Dock var det inte så jättespännande i slutet då det var tydligt vem som skulle bli 1a, 2a och 3a. Då var det mer spänning om vilka av tjejerna som skulle vinna, men då väljer ju naturligtvis SVT att bryta sändningarna. Och folk säger att vi lever i en jämnlik värld!!!

Nu är det högtid att sätta igång med tentan som ska vara klar imorgon... panik