lördag 15 mars 2008


Jag skrev för några dagar sedan ett inlägg om hur vänstern ser allt för svartvitt på konflikten mellan Israel-Palestina, men jag vill påpeka att det inte bara är vänstern som är väldigt enkelspåriga i synen på den konflikten. Jag har även många människor i min närhet som om de fick bestämma, gärna skulle utrota varenda muslim (eller åtminstone arab) som finns. De kan erkänna att inte alla muslimer är extremistiska terrorist, men för att komma åt den extremistiska gruppen som finns så ställer dem helt upp på kollektivbestraffning och skulle gladligen skjuta ner varenda muslim som finns på vår jord.


Sådan här behandling kan aldrig bli okej!

Jag blir så arg på alla enkelspåriga människor och ber till Gud, Allah, Buddah eller vem fan ni vill om att jag inte ska bli sån! Jag vill inte bli gammal och hatisk (fast jag låter nog ganska hatisk just nu), jag vill inte dömma ut en hel grupp bara för att det finns en eller flera dåliga människor i den. Jag vill också komma åt de förbaskade terroristerna som förstör så mycket (speciellt för de hederliga och snälla muslimer som finns), men jag kan inte gå med på att Israeliska soldater hejvilt skjuter på palestinska ambulanser för att det har förekommit fall då terrorister har gömt sig i dem. Man måste ha någon ordentlig grund innan man börjar skjuta ner och dömma civila människor. Ta gärna fast självmordsbombarna och övriga liknande terrorister, men skjut för fan inte på ett folk som redan ligger ner! En stor befolkning som redan har blivit inspärrade på ett område mindre än Skåne, utan jobbmöjligheter eller livsmedel (något som inte bara är Israels fel utan även alla de andra grannländerna).


Varför kan vi inte alla vara vänner som på den här bilden?

1 kommentar:

Jexxie sa...

när jag skaffar en annan lägenhet ska jag, som jag skrev!