onsdag 19 mars 2008

Längtan (och viss fasa) till Australien



Pratade med Denise idag som precis har kommit hem från tre veckor "down under", dvs Australien. Blir helt galen av längtan tills jag ska dit! Tänk att få lära sig surfa (även om jag inte yhar något balanssinne alls), få bada med delfiner, åka på äventyr i öknen, se koaler och kängurus och allt annat kul!




Får dock erkänna att jag är lite skraj inför alla otäcka djur som finns där, typ svarta änkan-spindlar, skallerormar och vithajar...



Gud, jag dör nu bara av att se ett foto på den farligaste spindeln i världen... :(

Får istället försöka tänka på de underbara stränderna och allt annat som ska bli så fantastiskt där. Skulle vara kul att få träffa på en tam dingo. (Min familjs förra hund härstammade ju från dingon som är en australiensk vildhund - men som idag även är vanlig som husdjur i australien).


Inga kommentarer: