lördag 10 november 2007

En tomboys bekännelse

Ska på sittning med filmvetarna ikväll och det har inte börjat bra. Först får jag ett meddelande om att Jessica är sjuk så hon inte kan komma och sen står jag i en evigheter och försöker få på sminket bara för att efteråt se hur förfärligt det ser ut! Jag har alltid varit något av en tomboy som in i det längst vägrade använda BH, började inte bära kjol eller sminka mig förrän på gymnasiet - och då endast mascara och roughe. Numera sätter jag ofta på mig kjol eller klänning och använder gärna en hel del smink när jag ska iväg. Problemet är bara att jag fortfarande är tomboy i själen och har inte en aning om vad för färger på kläder man kan matcha och vad de gäller smink har jag en förmåga att antingen ta på mig som en polsk hora eller som en fågelskrämma. Borde kanske skaffa den där sminkdockan jag aldrig hade som liten eller kanske jag bara borde ge upp allt det där med smink och njuta av att min hy kommer se bättre ut om 30 år när alla som burit smink börjar få förstörd hy...

Sedan har vi förresten det där med högklackat också. Tycker att det är skitsnyggt med högklackat, men tyvärr kan jag inte gå något vidare i det. De första timmarna går jag runt som Mamma Muuh på klackar och resterande tid sitter jag antingen på en stol eller går barfota då klackarna har dödat mina fötter...

Idag tänker jag dock stå emot allt det här och gå till sittningen som en Mamma Muuh-fågelskrämma. Dock tar jag nog med med några andra skor i handväskan samt en tvättlapp så att jag kan ta bort allt smink om ångesten kommer krypandes...

Inga kommentarer: