måndag 19 november 2007

Dagsreferat

idag har man då lyckats vara både duktig och inte lika så duktig. tog mig upp från sängen i rimlig tid (11.30), åt en bra frukost och cyklade sedan in till stan. där besökte jag först blick och bokade den synundersökning jag skulle ha bokat för flera månader sedan. När jag kom ut ifrån blick upptäckte jag att länsförsäkringar låg där så då gick in för att prata om premieobligationer, men fastnade istället för ett fasträntekonto där jag bundit upp stora delar av mina sparpengar nu för 3 månader framåt. Jag blev även omkulldiskuterad (dvs bankmannen så ett par meningar medan jag joade mig) till att flytta mitt pensionssparande till länsförsäkringar och när jag gick därifrån lovade jag att se över om jag ska ha kvar min hemförsäkring hos folksam eller flytta den också... Kände sedan att det var påtiden att göra det jag cyklat in till stan för att gör, dvs plugga, så jag stack till stadsbiblioteket och köpte mig en kaffe och tonfisk baguette som åts upp i takt till inläsning om hur klassisk litteratur blir till film. Satt där i några timmar och kände mig riktigt duktig trots att jag halva tiden satt och tjuvlyssnade på vad alla runt omkring mig pratade om. Kom då bl.a. fram till att småbarn borde ha munkavel, att deras föräldrar borde ha vett nog att inte klä på barnen alla tjugo lager av vinterkläder innan de själva har klätt på sig och tagit förväl av sina vänner - jag hade också skrikit halsen av mig om någon hade tvingat mig sitta i extrem bastuvarme i en instängd vagn... Lite gladare kom jag även fram till att baguetterna i bibliotekets cafe är enormt goda och att de som jobbar där verkar var så glada och trevliga att man bara ville gå fram och krama om dem för att de visade att det faktiskt finns trevliga människor på denna jord. Den tid jag satt och läste var bra, men ändå kom jag inte längre än att jag läste färdigt introduktionen... Gick sedan till Tiger för att se om de hade cykelljus, men som vanligt var de slutsålda. Skulle sedan på gympa men efter besked fr både karin och jessica att de inte skulle gå så svek intresset och jag begav mig hemmåt istället. Vågade inte cykla i innerstan pga att jag inte har råd med böterna för icke användandet av cykelljus. Hemma sprang jag upp och lämnade av mina återigen oanvända gympakläder innan jag gick ner till netto för att handla mat. visade sig dock att de inte hade något kött av intresse så det blev bara lite frukt och mjölk innan jag fick ta mig till den milslånga kön. Bakom mig i kön stod en mamma och hennes 5-10 åriga unge (det är faktiskt helt omöjligt att veta hur gamla barn är när man inte känner några) och det föll sig naturligt att börja lyssna på deras roliga konversationer. Problemet var bara att efter 10 minuter var jag så inne på vad de pratade om att när mamman frågade sin unge om vart halstabletterna kunde tänkas vara så vände jag mig om och satt att dem var lite bakom henne.... Pinsamt!

Det har var mitt lilla fina referat för dagens händelser. nu ska jag slappa och se ett avsnitt av criminal minds innan jag går ut och steker en kycklingfile jag hade i frysen.

Inga kommentarer: