lördag 3 november 2007

Twin Peaks och ättika

Efter att ha varit bombaderad av bananflugor i en veckas tid i mitt lilla korridorrum har jag nu gått och köpt ättika (ekologisk) och hält upp på fat lite överallt. Tydligen tycker inte lugorna om doften av ättika, problemet är bara att jag själv också blir helt spyfärdig av doften. Det blir kampen där antingen jag går segrandes eller försvinner bort tillsammans med flugorna. *urk*

Igår terrade jag Jessie lite angående hur viktigt det är att man ställer sig på de förtrycktas sida i Videomix-konflikten. Sedan var det Twin Peaks-kväll med henne, Karin, Pontus och Sanna. Mycket trevligt även om jag nog tycker att serien i fråga är lite överskattad. Vill dock se mer av den nu när man börjat se några avsnitt.

Kom i säng vid 4-tiden och sen hade min familj bestämt sig för att inte låta mig sova då olika medlemmar ringde stup i ett. Efter mycket vakna-sova-vakna-sova så gick jag upp vid två för att börja tvätta. Nu är klockan kvart över fem och torkning av tvätten är fortfarande inte klar då jag fick tvätta i olika omgångar. *suck*

Nu till den stora frågan: Ska jag kvävas av ättikadoften eller ska jag öppna ett fönster och frysa ihjäl?

Inga kommentarer: