tisdag 13 november 2007

brist på pengar

Varit hemma i Åhus nu under några dagar och jobbat natt. Var lite orolig inför den andre natten då jag skulle jobba med en som inte jobbat på åhaga så mycket och som jag dessutom aldrig träffat, men det gick jättrebra. Egentligen är det nästan vid sådana tillfällen som man får bäst självförtroende då man plötsligt märker hur pass bra man faktiskt klarar av jobbet utan någon mer kunnig som övervakar en.

I lördags var det förresten sittning med filmvetarna. Var trevligt och pratade med en del som jag inte brukar prata med. Sedan gick vi hela vägen hem till vildanden i iskyla, men det var nog bättre än att cykla för det var glashalt ut så med en cykel hade jag nog inte hållt mig på vägen länge.

Min iPod har slutat fungera. 2,5 år gammal. Är lite grinig över det. ska ta den till apple-butiken som finns i lund, men har inte stort hopp. Problemet är bara att jag inte kan leva utan musik, men jag har inte råd att köpa en ny mp3-spelare. Precis betalt min nya kamera och pengar till pappa och mamma för cykeln och julresan... Sedan ska jag ju kanske inte ha något csn nästa termin så jag behöver verkligen spara!

Inga kommentarer: