torsdag 22 november 2007

tvätta = trist!

Har varit en enormt lång dag idag. Fick först gå upp två timmar innan jag skulle iväg för att sätta i linserna till mitt optiker besök (tydligen var man tvungen att ha dem i ögat 2h innan man gjorde undersökningen). Fick därmed sitta uppe och göra ingenting när jag egentligen ville sova. Borde kanske ha pluggat men var för trött. Sedan bar det iväg till optikern som var ball och beställde nya linser åt mig som -hör och häpna! - jag faktiskt ska kunna se bra med.

Hann med ett besök på Malmborgs där lunch inhandlades innan skolan började med två timmars föreläsningen och sedan över två timmars filmvisning (Så som i himmelen). Filmen hade en grund som kunnat ge en bra story, men tyvärr var det så mycket banalt med och huvudkaraktären ville man bara strypa vid vissa tillfällen.

Efter skolan var det tänkt att jag och Karin skulle på gympa men då jag inte alls var på humör för det (o karin tillslut höll med) blev det inte så utan jag cyklade istället hem och lagade en fantastisk måltid beståendes av couscous och kycklingfilé. Smaskens!

Har även hunnit med att tvätta idag, vilket verkligen behövdes, men det är så förfärligt tråkigt! Speciellt när man måste gå fram och tillbaka tusen gånger för att först lägga i tvätten, sedan hänga upp den för torkning, sedan komma tillbaka för att finna att hälften fortfarande är blött så att man än en gång måste springa där fram och tillbaka...

Provade sockerfri glögg idag som nog var den goaste glögg jag någonsin smakat! Tindra heter den och har en enorm smak istället för den blaskighet som vissa andra glögger har.

Nu borde jag plugga men är återigen så enormt trött och fördjupar därför min ånger över hur jag borde vara redo att skriva tenta nästa vecka!

Inga kommentarer: