måndag 22 februari 2010

Rapport från skolan

En ny dag, fortfarande förkyld.
Min partner in crime är fortfarande sjuk så nu är det upp till mig att rädda världen. Ska sätta mig och ringa runt till bl.a. Lunds kulturchef och folk som är ansvariga för olika biografer och övriga filmvisningar. För de som inte hänger med alls så ska jag och oscar göra vår examinationsuppgift i radio genom att göra ett reportage om en eventuell biografdöd. Vårt förra reportage blev inget vidare, men nu har vi lite mer tid.

På torsdag blir det nationsutgång. Har inte varit ute på nation sen i somras tror jag. Hög tid med andra ord.

Fick en förfrågan om att skriva vad jag tyckte om melodifestivalen. Enligt mig var det helt obegripligt hur Timotej (eller hur det nu stavas) kunde gå vidare. En bunke uberstylade blondiner som låtsades spela på instrument som inte ens fanns med i musiken. Då ansåg jag istället att hårdrockarna Crucified Barbara skulle ha gått direkt till final. Darin var lite trist, men antar att det var ok att han gick vidare till finalen. Alcazar hörde jag inte, men de brukar vara helt okej. Den sista platsen i 2a chansen tycker jag faktiskt skulle ha gått till Elin Lanto. Av någon konstig anledning så tyckte jag att den låten var helt okej.

1 kommentar:

Jexxie sa...

Elin Lanto var bra!