fredag 26 februari 2010

Lunds Nation - huh!!!

Igår var sista dagen för att göra klart radioreportaget innan första deadlinen och det blev rejält stressigt. Kom inte ifrån skolan förrän halv sex på kvällen och då blev ändå jag och min partner tvungna att lämna in ett reportage som vi visste att det fanns massa småfel i, men som vi inte hade tid att rätta till. Som tur var har vi sedan två dagar att rätta till kompletteringarna innan den slutgiltiga deadlinen. Det bör inte bli lika stressigt, men vi får se vad läraren kräver att vi ska ändra.

Efter skolan hann jag bara precis hem och äta lite innan de första gästerna för kvällens fest började droppa in. Blev som vanligt en rolig förfest innan det bar iväg till Lunds Nation. Har aldrig varit på den nationen innan så såg fram emot det. Redan vid entrén började jag emellertid inse varför jag aldrig har varit där. Snacka om backslick och en massa brats! Och musiken ska vi inte ens tala om. Massa trist house och när det väl kom en låt man kände till så var det knepiga remixer.

Jag och mina vänner beslöt oss dock för att hälla i oss lite mer alkohol och sedan skit i allt och ta över dansgolvet. Speciellt i slutet lyckades jag och pontus att fullständigt freaka ut och dansa som två galningar som hade rymt från Shutter Island.

Johanna var kvällens prinsessa som blev uppraggad av x antal killar. Slutligen valde hon dock ut sin egna favorit som hon raggade upp. :)

Vi andra begav oss vid stängning hem till Lasse för efterfest. Youtube kom fram och sängen började så småningom kännas allt för lockande.

Inga kommentarer: