söndag 7 februari 2010

Min lördag

Så har Melodifestivalen kört igång igen. Var på en schlagerfest där vi skulle se på det tillsammans, men blev inte att jag såg så mycket. Tänkte att jag skulle ta reprisen idag istället, men när det var tid för det så valde jag istället att sova. Hann vakna (eller snarare bli väckt av ett samtal från en galen Josefin) och se sista delen. Försöker nu komplettera med youtubeklipp, men är inte riktigt samma sak. Av det jag har hört får jag nog dock säga att Salem var bäst. Ingen låt som kan klara sig i Eurovision, men helt ok att sitta och lyssna på hemma.

Kvällen igår var annars trevlig. Förfesten var som vanligt den bästa biten. Sedan blev det dans till bland annat mystisk habibi-musik. Som vanligt lyckades jag missa sista bussen hem så blev till att ta taxi då det var lite för kallt att gå hem med strumpbyxor och sommarskor...

Idag ska det bakas pizza. Ska se om jag kan förstå mig på min komplicerade mikro som ska ha grilleffekt. Annars blir det nog en klassiskt ugnsbakad pizza.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lisa...

Ja Salems låt var bra o mysig på nåt sätt...

/Fia

Ps: Kul du har 2 bloggar...