måndag 28 december 2009

Julen som GBP-opererad

Så har man överlevt den här julen också. Blev trevligt julfirande med familjen och där största huvudbryet var om vi skulle äta julmiddagen före eller efter Kalle. (blev efter)
Pappa valde att agera TomteLina (vi hade bara en tomteluva med flätor) och delade ut julklapparna efter Karl Bertil Jonsson. När vi i långsam takt delat ut och öppnat alla julklappar väntade julgröten och sedan traditionsenligt spelande av ett familjespel. Under spelandets gång blev det öl och snacks och när jag tillslut kom i sängs vid två så hade jag överlevt en hel del julmat, julgodis och alkohol utan en enda dumpning. Dagen efter och de kommande dagarna började jag dock få dumpning vid varje intag av mat eller godsak. Inte dumpning i form av illamående och hjärtklappning utan dumpning i form av jag blir jättetrött. Jag har därför kunnat äta en del godsaker, men fått en mild bestraffning.

Nu ska jag och mamma se på den franska filmen "Det regnar alltid i Provence" och imorgon ska jag ha filmkväll med Magda och Madde. Sedan borde jag börja ta tag i tentan som ska lämnas in senast den 11jan (samma dag som jag och Karin åker till Dublin)

1 kommentar:

Sascha sa...

Vi måste ses innan du åker! Lova mig de!! Jag e alltid ledig om dagarna och du är alltid välkommen hit!