måndag 14 december 2009

plugg, jul och viktnedgång

Oj vad det är mycket just nu. Fullt upp med den nuvarande delkursen i skolan samtidigt som jag måste plugga till den gamla tentan som är på torsdag. Tycker inte alls om att den ska vara muntlig, fast kanske att det kan vara bra ändå. Vi får se efteråt, men vi är bara 4st som ska göra den under 3timmar! Sedan ser min lägenhet förjäklig ut och skulle behöva en rejäl städning. Jag skulle även behöva tvätta samt köpa de sista julklapparna. imorgon kommer vi dessutom få ett nytt grupparbete att syssla med i skolan. :(

Sedan är det ett heltidsjobb med mina nya matvanor. Att äta lagad mat två gånger per dag och äta hälsosamt med jämna mellanrum kräver en del. Har dock nu bara 1kg kvar tills jag har nått mitt första delmål. Känns gött, men samtidigt är man hela tiden rädd att den totala viktnedgången ska misslyckas. Har börjat kunna äta en del onyttigheter. I och för sig i små mängder, men ändå. Ska dock börja spela innebandy. Den sport jag nog är absolut sämst på och alltid avskydde i skolan. Men så länge de andra i laget inte tar det på blodigt allvar så kan det nog vara ganska kul.

Nej, nu måste jag fortsätta med tentapluggandet.

Inga kommentarer: