söndag 20 december 2009

jo men visst

Läste igenom lite av mina gamla inlägg här på bloggen och jisses vilken dålig svenska det är i vissa av dem. Men å andra sidan är inte en blogg någon vetenskaplig eller professionell plattform som kräver korrekt och "fin" svenska.

Idag ska jag till Nova och köpa de sista julklapparna. Är klar med nästan alla förutom min systers pojkvän. Har inte den blekaste om vad jag ska köpa till honom. Hade tänkt ge honom en flaska rom, men efter lite missöden har han tydligen slutat dricka. Nu måste jag alltså komma på något nytt. Han önskar sig en massa presentkort, men jag har alltid tycka att det är lite trist och enkelt. För mig går inte julen ut på att bara köpa saker utan man ska ha lagt lite tanke bakom.

I den information jag har fått från sjukhuset om matvanor efter GBP-op så kan man till frukost äta gröt eller 1-2 smörgåsar. Jag brukar alltid äta en halv portion med gröt, men idag när det är helg tänkte jag lyxa till det med smörgåsar istället. Har köpt ett nytt gott bröd med blandade frön och efter att ha ätit två skivor under en längre tid så blev jag verkligen proppmätt. Innan min op hade jag lätt kunnat äta den dubbla mängden och mycket snabbare utan problem. :)

Inga kommentarer: