onsdag 16 december 2009

glad

Trots tenta och muntlig redovisning imorgon och trots att min lägenhet ser ut som ett bombnedslag och att jag inte har köpt alla julklappar än så känner jag mig ändå konstigt glad. Läkarna sa att operation innebär att 2 av 3 känner sig upprymda och glada efter operationen (med en 3edel känner sig deppiga). Antar att jag har haft tur och blivit en av de som blir konstigt glada utan någon direkt anledning. Hoppas att det är något som håller i sig. Nu är jag åtminstone nästan nere i mitt första delmål. Så fantastiskt!

Imorgon är det som sagt tenta först och sedan muntlig redovisning som gäller. Sedan måste jag akutstäda lägenheten innan folk kommer vid sju för att se på Onda Dockan-filmerna. Några filmer som jag är uppvuxen med och älskar och det känns nästan lite jobbigt att mina kompisar nu ska se dem för första gången och troligen avsky dem.

På fredag ska jag sedan på återträff med läkarna på Aleris. Ska bli lite spännande. Efter det ska jag nog till Nova för en fika med några andra viktopererade. På kvällen ska jag sedan hem till Josefin och se på Greveholm. På lördag blir det eventuellt fika med Sascha och Caroline i malmö och sedan bio på kvällen.

Söndagen är hittills ledig, men ska försöka se till att handla de sista julklapparna då. På måndag är det proffsfotografering som gäller och på tisdag ska jag jobba för första gången på evigheter.
På onsdag ska jag sedan äntligen åka till Åhus för julfirande. Ska första träffa Fia, Emma och Erik för julklappsbyte sedan blir det jul med familjen för hela slanten. I mellandagarna blir det kanske fika med lite gamla kompisar och sedan blir det nyårsfirande i Åhus. Första gången jag kommer att smaka på alkohol efter operationen. Lite spännande då man har hört hur extremt vissa viktopererade reagerar på alkohol.

1 kommentar:

Sascha sa...

Ja kan inte på Lördag men jag och Carro pratade om Tisdag istället?