söndag 31 maj 2009

Morsdag

Idag är det då morsdag och även om jag tycker att det bara är en fånigt jippo som är till för att folk ska spendera mer pengar hos kapitalisterna så har jag ändå bjudit över familjen till mig får fika. Det här har i sin tur resulterat i att jag har fått ta tag i den städning av rummet som jag så länge har skjutit på framtiden. Jag avslutade städningen med att dra undan mina gardiner som annars alltid stoppar solens granskande ljus. Naturligtvis upptäcker jag då att jag missat massa damm och smuts. Nu är jag dock för trött för att orka ta hand om det. ska nog bara precis ta lite snabbt med trasan och skjuta in det till väggen och i kanterna. :)

Dagen till ära har även Gizmo, ET och Chucky fått komma fram från sina gömställen bakom gardinen. ET och Gizmo har inte varit framme sedan jag åkte till Israel och Chucky var jag tvungen att ställa bakom gardinen för några nätter sedan då jag inte kunde somna när han stod med sitt illa grinandes ansikte och kniven höjd mot mig...

Det var två saker jag hade hoppats skulle dyka upp när jag städade, bankdosan och min kamera, men inget av det är uppfunnet. Lite panik...

Satt på en av mina gamla favoritsånger och kom då ihåg en del av sången som jag alltid brukade citera:

Life is such a funny thing
You never know what it'll bring
You know I'm just takin' it day by day
For you it comes so easily
For me it's just another fantasy
Cause nothing, nothing ever comes my way

Någon som kan komma på vilken sång det är eller vilken artist/grupp det är som har gjort den? En hint är att den var ganska känd vid 98-99, men numera är det väldigt tyst kring den artisten/gruppen.

2 kommentarer:

Jexxie sa...

moffats. tror den heter don't walk away eller ngt

Larry Lindbaum sa...

Hurra för kapitalisterna!