måndag 11 maj 2009

Eurovision på blodigt allvar :)

Är i Åhus nu under en veckas tid pga olika möten och att det är tradition att se på eurovision song contest med min familj. Har under en tid försökt lyssna igenom alla olika länders bidrag och trodde att jag hade lyckats med det ganska bra. Men idag insåg jag att det fanns flera länder jag knappt hade gett en chans. Har därför satt mig ner och försökt ge dem en ny chans vilket uppmärksammade mig på hur vissa länder som alltid strider om sista platsen, i år faktiskt har försökt komma med något som åtminstone kanske kan ge dem en plats i mitten.

Jag har fått en del olika favoriter men som vanligt kommer allt hänga på hur de klarar sig live. För mig är sångröst och scenuppträdandet väldigt viktigt. Det måste även finnas någon speciell charm eller något utöver det extra. Vanlig radiopop faller därför ofta bort medan de lite mer annorlunda vinner i kraft.

Sedan tidigare åt vet jag att mamma kommer vara den som är strängast med betygen (där kvinnor med mörka röster eller med allt för utmanande klädsel automatiskt får IG) medan jag och pappa brukar tycka ungefär detsamma. I år får vi dock en nyhet under finalsändningen på lördagen. Då kommer nämligen Jessica på besök och blir familjen Kronfågels gästdomare. Hon är varmt välkommen och det ska bli kul med en annan syn på bidragen. :)

1 kommentar:

Jexxie sa...

ska bli spännande och kul!! jag måste hinna titta igenom låtarna. missade ju en del av de i tisdags.