torsdag 4 december 2008

handledarens vara

Det har nu gått över en vecka sedan jag skickade in min uppsatsinledning till min handledare. Jag frågade henne om hon ville ge mig några synpunkter på den via mail eller om vi kunde boka in ett handledarsamtal. Jag frågade även efter råd om litteratur som behandlade min teori utifrån ett filmvetenskapligt perspektiv då jag inte kunde hitta några sådana böcker.

Jag har haft en känsla av att min handledare inte har gillat mig ända sedan jag hade henne som handledare till min b-uppsats. Att hon nu verkar totaldissa mig gör inte precis att dessa funderingar försvagas. Visst skulle jag kunna tjata på henne om hjälp, men stoltheten inom mig vill visa att jag minsan kan klara det här utan hennes hjälp. Att jag ska klara av att lämna in en bra uppsats innan deadline utan att behöva kräla på mina bara knän efter lite support från henne. Kanske är det dock bara min egen osäkerhet som gör att jag tror att hon medvetet dissar mig. Kanske hon bara är en av alla miljontals förvirrade människor där ute som läser ett mail och sedan glömmer att svara på det...

Inga kommentarer: