torsdag 25 december 2008

Jul, jul, strålande jul

Måste få klaga av mig innan jag exploderar. Julen har spenderats med massvis av gnällande människor och människor som avskyr varandra (vem har kommit på dem dumma idén att man ska samla släkten till högtider?). För att försöka behålla lugnet i huset får jag hela tiden se till att medla eller vara snabb med att byta samtalsämne. Resultatet är att utåt sett har det varit en ganska lugn jul, men personligen vill jag mest skaffa en rostig yxa och plågsamt hugga av allas huvuden. Eller så får man kanske inte säga... Mina familj är underbara på sitt lilla speciella sätt, men när alla är samlade under förlång tid och stessen ligger i luften, ja då blir det en riktig plåga. Nu ska dessutom min bror och hans fru komma på middag. Är det droppen som kommer få bägaren att rinna över?

Inte blir det bättre av att jag ha en uppsats som jag helt har tappat tidsplaneringen på. Vill ut och festa med alla kompisar i kväll, men måste verkligen skriva minst två sidor till.

Inga kommentarer: