torsdag 18 december 2008

Kan jag inte få en d-uppsats av tomten?

Är inne i en hektiskt period som troligen kommer att ta livet av mig. Under en vecka ska jag skriva färdigt min d-uppsats på minst 35 sidor samtidigt som jag jobbar långa pass och ska fira jul med släkten som har kommit ner från Västerås. Hade det inte varit för jul och jobbet hade jag nog klarat det bra, men nu blir det tight som bara den. Idag jobbade jag först 7-16 och åkte sedan direkt till skolan där jag plugga tills de stängde 19.00. Hann inte riktigt med den gräns jag hade satt för mig själv så måste få mig att göra det nu innan jag ska se en av filmerna jag skriver om och göra anteckningar om den. Sen jobbar jag hela helgen 7-16 och måste plugga efter det. Sen ska vi inte glömma att jag inte har köpt alla julklappar än och dessutom måste ta mig till Åhus. Kommer jag hinna det här? Jag måste, redan levt på nåder i mitt studentboende. Om jag inte tar de här poängen kommer de troligen slänga ut mig nästa termin. Fan, måste skriva nu innan ångesten tar tag i mig för mycket.

Inga kommentarer: