tisdag 9 december 2008

Antagningen

Så har då beskedet kommit som jag har väntat på; antagningen, urval 1 är klart till utbildningar VT2009. Jag har sedan tidigare varit uppe i Gbg och gjort antagningsproven till deras journalistutbildning och satt nu och höll tummarna. Tre minuter över tolv gick jag så in på studera.nu's hemsida och kollade om jag hade fått antagningsbesked. Det hade jag. Jag blev 1e reserv! Inte antagen och inte 120e reserv utan jag föll precis på målsnöret! Hur lyckas man? Aja, det är ju bara första antagningen så än har jag en chans. Vet inte riktigt hur jag ska känna inför det hela. Kanske för jag från första början inte visste hur det skulle gå för mig. Vissa dagar kändes det som att jag hade gjort väldigt bra i från mig på provet och andra dagar kändes det som att jag har misslyckats totalt...

Nu får jag ge mig till tåls till 8-9 januari för resultatet av den 2a antagningen...

1 kommentar:

Larry Lindbaum sa...

Fan va gött! 1:e reserv, det är ju "göööörbra" för att använda en passande term.