söndag 30 november 2008

Mycket på gång

Hemma från julmarknader i Tyskland. Var trevligt och lagom länge (fyra dagar med resa). Köpte inte så mycket julsaker, men däremot ett par julklappar plus en hel del vin och en flaska rom.

Följde med föräldrarna hem till Åhus då jag ska på möte med biblioteksgruppen imorgon. Sedan har jag nämnd på onsdag. Tyvärr upptäckte jag nu att den ska ske på kvällen då vi även ska äta julbord. Julbord är väl kul, men jag hade planerat att gå ut i Lund på kvällen och nu blir det lite tight. Får se hur jag ska göra. Har egentligen ett annat möte på torsdagen så borde nog hålla mig i Åhus. :(

Fick förresten hem resultatet från högskoleprovet och det hade gått bättre än jag trodde. Fick 1,5! Känner mig väldigt nöjd med det. :)

Mamma och pappa ska till Dublin på nyår så då blir jag isaac-vakt. Problemet är att jag ska jobba två turer då, men tror att jag tar med honom till jobbet. Han är ju en eskiomå-hund och gillar kyla så jag kan ha honom i bilen och gå ut med honom på mina raster. Ingen av turerna är dessutom särskilt långa så det ska nog gå bra. När jag jobbar på avd B kan jag kanske t.o.m. ta in honom på jobbet. Fast han är kanske lite för busig för det... Sedan får han följa med på nyårsfirandet hos K&P i Malmö. Det blir nog också bra. Han är ju ändå mycket lugnare än vad Theia var.

Lyckades förresten få till en hygglig inledning till uppsatsen innan jag stack till tyskland. Skickade den till min handledare, men har inte fått något svar. Hon har väl i och för sig mycket att göra, men det hade ju inte skadat med lite uppmuntran...

Inga kommentarer: